vitamin untuk lelaki

Vitamin Untuk Lelaki – Apa Lelaki Perlu Tau?

Asyik bercerita  tentang Vitamin Untuk Ibu Bersalin lah, Vitamin Untuk Ibu Menyusu lah, Vitamin Untuk Wanita lah, sampai terlupa bahawa lelaki pun manusia jugak. Lelaki pun makan jugak, lelaki pun perlu nutrisi jugak. Asyik-asyik kite jek nak sihat kan? Lupe yang sang suami hero kite tu pon perlu kuat juga. :mrgreen: Barulah boleh melindungi kita nanti. Hohoh.

vitamin untuk lelaki

Tapi memang tersangat lah super duper paham berapa ramai sangat lah lelaki yang nak makan vitamin kan? Paling-paling rajin pon kalau si isteri yang sediakan semua tu, suami tinggal telan jek. Hehehehe.

So isteri-isteri, nak tau apa vitamin untuk lelaki kacak anda? Tak tahu mana yang sesuai? Jom kite tengok :D

Vitamin / Suplemen Untuk Lelaki

1. Boron

Kebaikan Kepada Lelaki Hero Anda – Lelaki dengan pengambilan boron yang mencukupi mempunyai 96% kurang berisiko untuk menghidap kanser prostat berbanding lelaki yang kekurangan kandungan boron (Ops, ia tidak melawan kanser, cuma mengurangkan risiko terkena kanser prostat 8)). USDA mencadangkan sehingga 3 mg sehari boron untuk kesihatan prostat yang baik. Bukan itu sahaja, boron juga membantu untuk meningkatkan keupayaan daya ingatan otak dan penumpuan.

Cadangan Vitamin Shaklee untuk Lelaki – Vitalea Multivitamin membekalkan 0.5mg Boron dalam setiap tablet.

Sumber Dari Diet Harian – Kismis dan Kacang Badam

 

2. Kalsium

Kebaikan Kepada Lelaki Hero Anda – Kalsium amat membantu dalam pengurangan berat badan dan menguatkan tulang. Tetapi kebanyakan lelaki memang tak mengambil kalsium secukupnya dari diet harian.

Cadangan Vitamin Shaklee untuk Lelaki – Ostematrix mengandungi 250 mg kalsium per tablet

Sumber Dari Diet Harian – Sayuran hijau seperti brokoli, bok choy, badam, avocado, bendi, bayam, susu dan keju.

 

3. Chromium

Kebaikan Kepada Lelaki Hero Anda – Ia juga dikenali sebagai suplemen dan vitamin yang penting untuk body builder. Tetapi sekiranya anda overweight dan pulak mempunyai sejarah diabetes dalam keluarga, pengambilan chromium adalah amat penting untuk mengekalkan tahap insulin dalam darah. 35 mcg chromium sehari dicadangkan kepada lelaki dalam golongan ini ya. Oh, sekiranya anda sudah pun menghidap diabetes, chromium intake seharusnya ditingkatkan kepada 200 mcg sehari ya.

Cadangan Vitamin Shaklee untuk Lelaki – Vitalea Multivitamin membekalkan 60 mcg chromium dalam setiap tablet.

Sumber Dari Diet Harian – Bawang, tomato, tiram, bijirin dan kentang

 

4. Asid Folik

Kebaikan Kepada Lelaki Hero Anda – Folik asid membantu mengelakkan Alzheimer. Asid folik membantu mencegah arteri daripada tersumbat dan meningkatkan aliran darah ke otak dengan mengekalkan tahap homocysteine, asid amino yang boleh meningkatkan risiko pembekuan darah. Paras homosistein yang tinggi dikaitkan dengan tanda-tanda amaran awal Alzheimer, seperti demensia dan kehilangan ingatan. Penyelidik di Sweden mendapati bahawa salah satu punca pesakit Alzheimer adalah kekurangan asid folik.

Cadangan Vitamin Shaklee untuk Lelaki – B complex dan Vitalea Multivitamin membekalkan 200 mcg chromium dalam setiap tablet.

Sumber Dari Diet Harian – Buah-buahan citrus, roti yang diperkayakan, dan bijirin

 

5. Omega 3

Kebaikan Kepada Lelaki Hero Anda – Omega 3 bagus untuk melindungi jantung. Asid lemak Omega 3 asid lemak membantu mengekalkan tekanan darah dan paras trigliserida yang rendah dan serta mengurangkan denyutan jantung yang terlalu laju. Omega 3 membantu mengurangkan risiko pembekuan dan arteri disekat dan melancarkan aliran darah dalam jantung. Kajian menunjukkan bahawa lelaki omega-3 mencukupi mempunyai risiko yang rendah untuk mati dengan penyakit jantung. Wallahualam.

Cadangan Vitamin Shaklee untuk Lelaki – Omega Guard mengandungi 330 mg asid lemak omega 3 dalam setiap kapsul

Sumber Dari Diet Harian – Flaxseed, walnut, salmon, soya, udang, taufu

 

6. Selenium

Kebaikan Kepada Lelaki Hero Anda – Selenium membantu melawan kanser.  Ia secara amnya memaksa sel-sel kanser untuk termusnah dengan sendiri. Pengambilan selenium yang dicadangkan (20 – 70 mcg) berkesan untuk menurunkan risiko kanser prostat, kolon, dan paru-paru. Upper limit (UL) adalah 400 mcg sehari untuk lelaki dan wanita.

Cadangan Vitamin Shaklee untuk Lelaki – 65 mcg selenium dalam Vitamin E Complex Shaklee dan 35 mcg selenium dalam Vitalea Multivitamin

Sumber Dari Diet Harian – Sardin, udang, salmon, ikan kod, dan tuna

 

7. Vitamin E

Cadangan Vitamin Shaklee untuk Lelaki – Melambatkan proses penuaan.  Vitamin E adalah salah satu antioksidan yang paling mujarab. Vitamin E boleh membantu mengurangkan risiko penyakit mata tertentu, penyakit jantung, kanser, penyakit Alzheimer. Kajian menunjukkan ia juga mengurangkan kerosakan otot selepas senaman. UL bagi vitamin E adalah 1000 mg sehari (atau 1,500 IU  vitamin E in the form of alpha-tocopherol)322 mcg

Cadangan Vitamin Shaklee untuk Lelaki – Vitamin E (400 IU alpha-tocopherol) dalam Vitamin E Complex Shaklee

Sumber Dari Diet Harian – Bayam, asparagus, badam, tomato, brokoli, betik dan sebagainya

 

So isteri budiman yang mahukan suami anda sihat, yakin ke diet harian suami anda tu mencukupi untuk semua nutrisi yang hero anda perlukan? Oh perlu diingat ya, vitamin atau suplemen adalah makanan tambahan pemakanan, adalah persediaan bertujuan untuk menambah diet dan membekalkan nutrien, seperti vitamin, mineral, serat, asid lemak, atau asid amino, yang mungkin hilang atau tidak boleh dimakan dalamkuantiti yang mencukupi dalam diet seseorang, bukannya menggantikan secara menyeluruh ya. Pemakanan yang sihat masih diperlukan dan itu yang paling penting ya ibu-ibu dan isteri-isteri :mrgreen:

Kesimpulan Vitamin Untuk Lelaki adalah seperti di bawah ya.

JK Niaga Beli Sekarang

Tonton Video di Bawah, Bagaimana Seorang Lelaki Yang Asalnya Memang Tak Nak Supplemen, kembali sihat dari hampir menjadi lumpuh.  Hanya di Group IbuCergas dan Ireach

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:

>

KLIK SINI UNTUK SENARAI PENUH PAKEJ SHAKLEE

DAN

SINI UNTUK SENARAI HARGA SHAKLEE

>

>

Nama: Mama Iman @ Farha @ IbuCergas

Emel: ibucergas@gmail.com

Phone/message/wassap: 013-3355598

<

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya juga! Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar seluruh malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke group Ekslusif di Facebook”

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge