Mengurangkan Ketagihan Rokok Dengan Vivix Shaklee

Vivix antioksidan yang boleh mengurangkan ketagihan rokok

>

Cool ke merokok? Macho ke? Macam mana pun permulaan kisah ketagihan merokok anda, tentu sahaja terlintas di fikiran anda untuk berhenti merokok punyalah. Memang banyak statistik menunjukkan 90% daripada perokok sememangnya nak keluar dari ketagihan merokok ni. Mana taknya, merokok dah memang terang-terang membahayakan paru-paru, mengganggu tidur, mengganggu kesihatan mental dan macam-macam lagi lah (tak masuk lagi tang hukum haramnya tu – ngehngehngeh).

Ok sekarang kita ada satu teori baru – Antioksidan amat membantu mengurangkan ketagihan rokok! Tengok video di bawah ini.


Berhenti Merokok 4

>

>Mengurangkan Ketagihan Rokok

Antioksidan dan Radikal Bebas

Apabila seseorang merokok, terlalu banyaknya lah radikal-radikal bebas ni terbentuk dalam tubuh badan kita. Radikal bebas ni adalam kumpulan atom dengan bilangan elektron yang ganjil – yang mana senang sangat bergabung dengan oksigen dan kemudiannya akan berinteraksi dengan molekul2 lain. Erti kata lainnya adalah, radikal bebas ini sangatlah reaktif dan boleh merosakkan sel tubuh badan kita, seperti sel DNA mahupun sel-sel membran! Sebab itulah radika bebas ini boleh menyebabkan kegagalan fungsi sel dan seterusnya mengundang kepada pelbagai masalah kesihatan yang lain.

So macam mana nak kontrol keadaan ini berlaku? Iaitu dengan mengambil banyak antioksidan. Apa pulak antioksidan ni. Antioksidan adalah molekul-molekul yang berinteraksi dengan radikal bebas ni dan kemudiannya memusnahkan sebarang tindak balas antara radikal bebas ni dengan sel. Contoh mikronutrien yang kaya dengan antioksidan termasuklah vitamin-vitamin, beta-carotene, selenium dan copper adalah sebahagian daripada komponen2 dalam antioksidan ni. Mereka-mereka ni tak tak terbentuk dalam badan kita secara semulajadi, maka kita perlu mengambilnya dalam bentuk makanan mahupun supplemen.

>

Macam Mana Antioksidan dalam Vivix boleh membantu mengurangkan ketagihan rokok?

Sekiranya kita konsisten mengambil antioksidan dalam diet harian kita, kita akan mula perasan perbezaan dari segi kesihatan dalam tubuh badan kita sendiri. Ini kerana sel-sel radikal bebas dalam tubuh badan kita secara perlahan-lahan mula dihapuskan dan kita akan berasa lebih bertenaga dan sihat. Antara fungsi antioksidan yang menyumbang kepada keaadaan ini adalah:

>

1. Anti-inflammatory (Anti bengkak/ Radang)
Memang salah satu sifat antioksidan adalah anti radang. Maka ia amat baik untuk pesakit yang mengidap arthritis dan apa jua penyakit yang menyebabkan keradangan, luka dan bengkak. Contoh penyakit yang seringkali berkaitan dengan radang adalah, kencing manis.

>

2. Baik untuk kesihatan jantung
Pengambilan antioksidan dalam jangka masa yang panjang amat baik untuk kesihatan jantung dan sistem kardiovaskular.

>

3. Menghalang Kanser
telah banyak kajian dibuat membuktikan bahawa antioksidan mengandungi sifat-sifat anti-tumor dan anti-carsinogenic. Maka, ia sangatlah bagus untuk menghalang kanser. Prevention is better than cure. Kalau nak tunggu kanser datang baru nak makan, mungkin agak terlewat.

>

4. Anti Aging (Penuaan)
Makanan yang kaya dengan antioksidan bukan sahaja melindungi anda dari cepat jatuh sakit, malah seringkali menjadikan anda nampak jauh lebih muda. Kalau tidak, masakan orang mengambil vitamin C dan vitamin E yang merupakan antioksidan juga kan?

>

 

 

>

>

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan seperti rundingan harga mengikut budget boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:

>

KLIK SINI UNTUK SENARAI PENUH PAKEJ SHAKLEE

DAN

SINI UNTUK SENARAI HARGA SHAKLEE

<

1001 Sebab Kenapa Anda Wajib Jadi Ahli Shaklee

>

>

Nama: Mama Iman @ Farha @ IbuCergas

Emel: ibucergas@gmail.com

Phone/message/wassap: 013-3355598

<

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya juga! Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar seluruh malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke group Ekslusif di Facebook”

 

Daftar ahli Shaklee

>

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge