Tips Kesihatan

Bahaya Pewarna Makanan Tiruan?

Terlalu banyak sangat pewarna makanan dalam makanan kita sekarang. Hipster la sangat katanya. Bermula dengan rainbow cake, rainbow coookies, laksam rainbow, rainbow roti, dan macam-macam lagi. Memang sebenarnya ngeri sangat tengok. Apa perasaan korang tengok? Sebelum wujud makanan-makanan hispter ni pon, pewarna makanan sebenarnya dah merata-rata pon wujud kat pasaran. Kalau diikutkan, sejak 50 tahun …

Bahaya Pewarna Makanan Tiruan?Read More »

Krimer Dalam Kopi Serious Tak Sihat – Gantikan Dengan Apa?

Memang selalu dengar mitos yang kata kopi segera ni tak sihat. Betul ke salah? Sebenarnya, serious bahan dalam krimer memang langsung tak sihat. Itu lah yang jadikan kopi-kopi segera kat pasaran sebenarnya tak elok untuk kesihatan. Kopi tu sendiri tak salah. Kopi tu sendiri kaya dengan antioksidan. Yang salahnya adalah krimer. Sebabnya, krimer ni bahannya …

Krimer Dalam Kopi Serious Tak Sihat – Gantikan Dengan Apa?Read More »

error: Content is protected !!