Cara Berhenti Merokok Dengan Antioksidan

Tengoklah video ni sebleum apa-apapun. Rasanya siapa yang tengok video ni pun memang ngeri ah takkan berani merokok. Gila apa tengok paru-paru yang tak berupaya mengapam oksigen tu. Nauzubillah. Masih sanggup merokok lagi? Jom kita tengok cara berhenti merokok dengan Shaklee.

>

Antioksidan Terbaik Untuk Paru-paru

Sememangnya paru-paru kita sentiasa terdedah kepada kehadiran radikal bebas. Mana taknya, dengan paru-paru tu kita sedut macam-macam bau, macam-macam bahan kimia, dan macam-macam toksin! Apatah lagi kalau kita ni perokok tegar! Lagilah banyak radikal bebas yang kita terdedah. Semakin banyak radikal bebas, semakin banyaklah radikal bebas ni inducekan kerosakan DNA tububh dan DNA sel paru-paru itu sendiri. So, kiranya antioksidan lah sumber pertahanan terbaik yang boleh kita berikan kepada paru-paru kita.

Apakah jenis antioksidan yang ada sebgai cara berhenti merokok?

>

Vitamin C

Vitamin C merupakan antioksidan kuat, tapi agak murah berbanding antioksidan yang lain. Mereka yang mengamalkan pengambilan Vitamin C menunjukkan fungsi paru-paru yang 25% lebih bagus berbanding mereka yang tidak mengambil vitamin C yang mencukupi. Seorang lelaki dewasa memerlukan lebih kurang 90 mg Vitamin C setiap hari manakala wanita memerlukan 75 mg Vitamin c. Walaubagaimanapun, untuk perokok tegar, keperluan Vitamin C terntulah jauh lebih banyak daripada individu yang bukan perokok tegar. Antara sumber vitamin C adalah termasuk buah oren, apple, brokoli, pisang dan buah-buah beri.

>

Vitamin E

Vitamin E ni lebih kuat dari Vitamin C. Sebab tu harganya mahal sikit. Ia bukan sahaja bertindak secara langsung dengan radikal bebas. Malah Vitamin E jugak bertindak memberi tenaga kepada antioksidan sedia ada dalam tubuh supaya mengoptimumkan fungsi antioksidan untuk pertahanan sel badan di kemudian hari. Pengambilan Vitamin E yang mencukupi sangat membantu meningkatkan prestasi paru-paru. Individu dewasa disarankan supaya mengambil sebanyak 15 mg Vitamin E setiap hari, apatah lagi perokok tegar. Sumber Vitamin E adalah daripada minyak sayuran, kekacang, buah mangga dan juga tomato.

>

cara berhenti merokok

>

Resveratrol

Resveratrol adalah antioksidan paling kuat yang terdapat dalam buah anggur yang sangat berupaya mengurangkan penyakit kardiovaskular. Resveratrol berupaya memulihkan fungsi paru-paru yang rosak dan bengkak disebabkan oleh pembengkakan akibat perokok tegar merokok terlalu lama. Resveratrol sangat-sangat berkesan mengurangkan pembengkakan paru-paru sekaligus membantu memperbaiki sel-sel paru-paru yang rosak.

Resveratrol ini lah sumber utama yang ada di dalam Vivix Shaklee. Sehinggakan 15 tahun menjadi perokok tegar pun boleh berjaya dengan cara berhenti merokok ini dengan mudahnya.

>

 TESTIMONIAL CARA BERHENTI MEROKOK DENGAN VIVIX SHAKLEE

>

 

>

>

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan seperti rundingan harga mengikut budget boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:

>

KLIK SINI UNTUK SENARAI PENUH PAKEJ SHAKLEE

DAN

SINI UNTUK SENARAI HARGA SHAKLEE

<

1001 Sebab Kenapa Anda Wajib Jadi Ahli Shaklee

>

>

Nama: Mama Iman @ Farha @ IbuCergas

Emel: ibucergas@gmail.com

Phone/message/wassap: 013-3355598

<

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya juga! Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar seluruh malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke group Ekslusif di Facebook”

 

Daftar ahli Shaklee

>

 

One comment

Leave a Reply to yus Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge