Bersihkan Darah Kotor Penyebab Jerawat?

Ada orang kata, kene bersihkan darah kotor dulu barulah jerawat boleh baik. Agak-agak sejauh mana kebenaran tu ya? Mitos ke realiti sebenarnya? Untuk tau hal sebenar, mungkin inilah yang dinamakan sebagai proses detoksifikasi. Iaitu proses yang mana badan keluarkan ‘darah kotor’ dari badan.

Detoxification

‘Bersihkan Darah” tu kira laymen term untuk proses detoksifikasi. Sebenarnya dulu-dulu kite memang ada belajar pasal sistem perkumuhan badan. Salah satu sistem perkumuhan badan adalah hati. Bersihkan darah ni maksudnya macam seolah-olah nak keluarkan toksin dan bahan kimia dari badan kita ni. Ada juga yang kata, kalau detox dulu, maka senang sikit nak kuruskan badan.

Sebab ramai jek yang diet dan bersenam, tapi badan tak kurus-kurus. Tu yang banyak produk macam pil herba lah, teh kurus lah, teh detoks la, konon untuk kempiskan perut buncit lah, keluarkan bahan kimia melalui tapak kaki la, keluarkan kerak usus la, dan sebagainya (merapu semua tu ok?)

Detoks yang paling logik adalah, dengan mengoptimumkan fungsi hati dan ginjal dan kolon untuk proses perkumuhan berlaku dengan lancar. Ini baru betul sebenarnya. Kita kencing, kita berpeluh, kita berak dengan lancar, itu dah menandakan badan kita buang segala benda yang tak perlu dalam tubuh.

Tanda-tanda Badan Perlukan Proses Detox adalah

  1. Badan rasa tak sedap, macam serba tak kena, anxiety.
  2. Perut terasa sebu, tapi susah nak membuang
  3. Terasa sakit kat bahagian dada (angin menekan dada)
  4. Terasa pedih ulu hati
  5. Jerawat banyak tak surut-surut
  6. Berat badan susah nak turun walaupun dah exercise banyak dan diet rendah kalori

Vitamin Yang Membantu Untuk Badan Detox

Alfalfa Complex

mengandungi banyak garam mineral yang diperlukan oleh badan kita. Sebabnya Alfafa ni mempunyai akar sepanjang 6 meter ke dalam tanah, menjadikan ia mampu mencari nutrient yang penting. Daunya pula memang kaya dengan klorofil. Anta nutrient yang terdapat dalam Alfalfa Complex adalah: termasuk kalsium, fosforus, zat besi, magnesium, klorofil, bioflavonoids, mineral serta vitamin.

Peppermint Ginger Plus

Sangat membantu untuk membunag angin dalam badan sebab ia mengandungi pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk membantu melegakan serta meredakan sistem penghadaman. Amalkan ini setiap hari pun selamat untuk mereka yang kerap berangin, sebu perut dan sukar membuang.

DTX™ Complex

Formulasi unik hasil ekstrak benih milk thistle, cendawan reishi, skizandra cinensis, dandelion, kekunyit, dan articok. DTX Complex adalah tonik yang direka khas bagi memberi sokongan nutrisi untuk hati berfungsi secara sihat dengan cara melindungi serta memastikan kebolehan tubuh manusia berfungsi seperti normal dalam mengekalkan hati yang sihat. Tapi kalau hati dah rosak, tak boleh ya ambil DTX Complex ni. Sebab tu lah kena jaga fungsi hati ni elok-elok semasa ia masih sangat sihat.

Herb-Lax™

Campuran proprietari yang dipertingkatkan dan ditambah lagi dengan daun sena, di mana  ia seakan-akan berfungsi sebagai ubat julap supaya merangsang usus untu berak. Jadi kalau perut rasa sebu dan macam susah nak membuang air besar, memang sangat recommend untuk mengambil Herb-Lax. Tapi awas, tak boleh ambil setiap hari kerana risau ia akan menjadikan usus tak mampu merangsang dirinya sendiri.

Vivix®

Vivix merupakan campuran ramuan yang kaya dengan antioksidan polifenol, iaitu sejenis phytokimia berasaskan dari tumbuhan yang membantu menjaga kepentingan sel kita. Vivix dihasilka dari campuran botanic Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberry Eropah dan Lobak ungu. Semua bahan ni ada kajian yang boleh menjadikan ia mampu untuk mengurangkan keradangan (inflamation) dan juga memberi tenaga dari tahap sel lagi.

TESTIMONIAL MEREKA YANG MENGAMALKAN SET SETOX SHAKLEE

 

7 Manfaat Detoks Yang Boleh Dirasai Dengan Cepat

  1. Berat badan dapat turun dengan mudah dan cepat
  2. Kolon @ usus besar rasa kosong dan rasa lebih sihat sebab dapat membuang hari-hari tanpa masalah sembelit atau tak lawas.
  3. Terasa ada banyak tenaga, tak letih lesu selalu
  4. Kulit rasa lebih cantik, tegang, mulus dan jerawat pon susah nak timbul
  5. Sistem imun rasa lebih kuat, susah jatuh sakit, susah nak demam.
  6. Tidur terasa lebih lena, deep sleep walaupun tak cukup jam

Set detok shaklee bersihkan darah kotor dengan shaklee 2

logo-whatsapp_600x184

 

 

Senarai Pengedar Vivix Shaklee Seluruh Malaysia

 

Pengedar Shaklee Selangor 

  1. Pengedar Shaklee Shah Alam  - Farha (+6013-3355598)
  2. Pengedar Shaklee Setia Alam - Saliza (+6016-3427702)
  3. Pengedar Shaklee Puchong Prima - Adibah (+6016-3334945)
  4. Pengedar Shaklee Desa Pandan, Ampang - Solehah (+6013-4192767)
  5. Pengedar Shaklee Kota Kemuning, Seri Muda - Fisya (+6017-4205506)
  6. Pengedar Shaklee Petaling Jaya, Sungai Buloh - Nisa (+6012-3950504)
  7. Pengedar Shaklee Seksyen 22, Shah Alam - Hazwani (+6016-5661639)
  8. Pengedar Shaklee USJ1, SS15 Subang Jaya - Emmy (6014-6337471)
  9. Pengedar Shaklee Pandan Indah, Desa Pandan, Ampang - Solehah (+6013-419 2767)
  10. Pengedar Shaklee Rawang, Jalan Sultan Ismail, Bandar Tasik Puteri - Rasidah (+6019-645 6971)

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur

  1. Pengedar Shaklee Segambut, Kuala Lumpur - Sofea (+6018-2887259)
  2. Pengedar Shaklee Tesco Kepong - Emmy (+6014-6637471)

Pengedar Shaklee Johor 

  1. Pengedar Shaklee Pontian, Johor - Azrita (+6012-7555470)
  2. Pengedar Shaklee Taman Universiti, Skudai - Zaleha (+6019-7646021)
  3. Pengedar Shaklee Pulau Indah, Skudai - Farah Wahida (+6010-2321261)
  4. Pengedar Shaklee Skudai - Husna (+6013-7921828)
  5. Pengedar Shaklee Johor Bahru Komtar, JBCC - Hana - (+60134136748)

Pengedar Shaklee Negeri Melaka

  1. Pengedar Shaklee Melaka - Salwa (+6013-2079917)

Pengedar Shaklee Perak

  1. Pengedar Shaklee Teluk Intan, Batu Gajah - Wanie (+6013-2704463)
  2. Pengedar Shaklee Semanggol, Taiping - Jaja (+6011-36198300)
  3. Pengedar Shaklee Ipoh Perak - Elly (+6019-5214383)

Pengedar Shaklee Terengganu

  1. Pengedar Shaklee Kemaman, Chukai Terengganu - Haffeeza (+6013-9831024)

Pengedar Shaklee Kedah

  1. Pengedar Shaklee Changlun, Jitra Kedah - Nazirah (+6013-3532798)

Pengedar Shaklee Pahang

  1. Pengedar Shaklee Mentakab, Pahang - Diyana (+6019-2212976)

Pengedar Shaklee Kelantan

  1. Pengedar Shaklee Kuala Krai, Kelantan - Alwani (+6011-25672005)
  2. Pengedar Shaklee Machang, Kelantan - Nurul Hafawati (+6013-9611101)
  3. Pengedar Shaklee Tanah Merah, Kelantan - Nurul Hafawati(+6013-9611101)
  4. Pengedar Shaklee Pasir Mas, Kelantan - Muhammad Sahli (+6013-2806625)

Pengedar Shaklee Negeri Sembilan

  1. Pengedar Shaklee Sendayan, Seremban, KLIA - Nur Hamizah (+60176164678)

Pengedar Shaklee Sabah

  1. Pengedar Shaklee Kudat, Kota Marudu, Sikuati, Sabah - Azlina (+60199236297)

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge