3 Cara Mudah Menghilangkan Bintik Hitam Dan Blackhead di Rumah

Ingin Menghilangkan Bintik Hitam?

Siapa la yang tak rimas dengan lambakan blackhead dan whitehead pada muka kan. Lagi-lagi laaaa yang kat keliling hidung tu, dan di sebalik hidung tu. Bukan setakat hitam, malah timbul-timbul pulak tu.

Blackhead ni adalah masalah kulit yang mana ia biasanya timbul kecik-kecik dan disebabkan oleh folikel bulu roma yang tersumbat. Makin lama kalau dibiarkan, ia akan makin gelap sebab teroksida (sebab tulah dipanggil blackhead). Eeeeuuu.. Blackhead juga sebenarnya adalah sejenis jerawat. tapi bukanlah jerawat yang merah bernanah yang selalu kita meroyan tu. Tapi inilah bentuk jerawat yang sebenarnya mudah sangat nak dihilangkan.

Masalahnya, macam mana nak hilangkan blackhead ni dengan semulajadi? Bukan apa, terlalu banyak sangat produk yang dilabel sebagai “cepat” “berkesan” dan murah sangat di pasaran ni yang rata-rata sebenarnya boleh merbahayakan. Tapi, ramai pengguna buat tak kisah dan terus suruh “Pm” nak beli lambakan produk ni tanpa memikirkan kesan di masa akan datang. Serious ramai yang sanggup berabih duit untuk cantik, tapi keselamatan diletak ke tepi.

Sebenarnya, nak buang blackhead di rumah, guna bahan semulajadi lagi laaah senang, murah pulak tu. Bonus – selamat untuk kulit juga. Berikut adalah 3 cara mudah untuk menghilangkan blackhead, dengan mudah di rumah. Dengan hanya menggunakan bahan-bahan yang mudah didapati dan sering ada di rumah, insyaAllah ia sangat membantu. :D

Cara 1: Sapukan Tomato  Semalaman 

Tomato mempunyai sifat antiseptic yang sangat effective untuk bersihkan liang bulu roma yang tersumbat, sekaligus hilangkan blackhead yang degil. Caranya pon mudah jek. Hanya perlu hancurkan tomato dan ambil jusnya dan sapukan ke muka macam mask. Fokus pada hidung dan muka yang memang ada blackhead. Kalau boleh biarkan semalaman dan tidur. Mask ini akan keringkan blackhead dan akan jadikan blackhead tu jatuh sendiri secara semulajadi. Wah macam seronok.

 

Cara 2: Gunakan Lemon dan Garam

Lemon juga mengandungi sifat antiseptic dan antioksidan. Ia agak berasid, jadi perlulah ianya dicairkan terlebih dahulu dengan air supaya tak memedihkan muka. Campurkan dengan sedikit garam untuk jadikan ia lebih berkesan.. Sapukan pada kulit dan wajah yang ada blakhead. Biarkan ianya kering semalaman dan esoknya, bersihkan dengan air suam. Garam, dan lemon merupakan kombinasi hebat untuk mengeringkan blackhead. Kesannya agak cepat dan akan rasa blackhead berkurang. Kulit pon akan jadi lebih bersih dan glowing.

Cara 3: Gunakan Telur dan Juga Madu

Yang ini lebih kepada mask paste. Caranya pon mudah jek, hanya campurkan telur putih dan madu. Sapukan pada muka, fokus pada kawasan yang banyak blackhead dan whitehead. Biarkan kering selama 30 minit atau muka terasa ketat kejung. Bilaskan mask muka ini menggunakan air suam. Cara ini memang akan hilangkan blackehead terus. Muka akan lebih bersih dan berseri selepas rawatan semulajadi ini.

Adalah lebih baik gunakan cara di atas satu persatu berbanding mencampurkan kesemuanya sekaligus. Sebab kalau boleh kita nak maksimumkan benefit setiap bahan semulajadi ini.

Cara BONUS yang ke 4: Gunakan Shaklee Collagen Powder

Ada juga cara lain yang lebih mudah dan kesannya sangat optimum. Iaitu dengan pemakaian Shaklee Collagen Powder. Dalam 3 hari kulit dah moist dan sedap sangat dipegang. Blackhead pulak memang pegang jek dahy boleh tergentel keluar sebab rasa sangat yang liang pori mengecil dengan jayanya. Pemakaian Shaklee Collagen Powder selama 6 minggu pulak, seriously akan jadikan jeragat pon hilang, kulit ploless dan liang pori semua mengecut!! Menjadikan blackhead susah nak jadi balik.

Tak percaya? Tengok gambar di bawah ini.

menghilangkan bintik hitam dengan cepat dan berkesan

menghilangkan bintik hitam dengan cepat dan berkesan

menghilangkan bintik hitam dengan cepat dan berkesan

menghilangkan bintik hitam dengan cepat dan berkesan

menghilangkan bintik hitam dengan cepat dan berkesan

menghilangkan bintik hitam dengan cepat dan berkesan

menghilangkan bintik hitam dengan cepat dan berkesan

Macam mana? Menarik kan? Hubungi saya kalau rasa nak hilangkan blackhead tu dan cantik molek floless dengan Shaklee Collagen Powder. Klik sahaja untuk terus wassap >> http://www.wasap.my/60133355598

Nak vitamin mengecilkan pori wajah ni? Hubungi saya dengan hanya klik butang hijau di bawah. Anda akan terus boleh wassap bersama saya tanpa perlu taip nombor saya satu persatu.

logo-whatsapp_600x184

 

4 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge