9 Tanda Badan Anda Perlu Detox

tanda anda perlu detox macam mana nak detox darah usus perut 3 {focus_keyword} 9 Tanda Badan Anda Perlu Detox tanda anda perlu detox macam mana nak detox darah usus perut 3 e1430384219231

Kalau selalu rasa macam lemah tak bermaya dan rasa ada benda tak kena dengan badan, tapi tidak pun demam, mungkin itu adalah petanda yang badan kita tu perlukan kesegaran, perlukan refreshment dan perlukan overhaul. Selama kita hidup berhari-hari, berbulan-bulan dan bertahun-tahun, terlalu banyak bahan kimia yang masuk tak kiralah melalui makanan mahupun persekitaran mahupun barang yang kita pakai. Semuanya bertoksik belaka.

Semua toksik ni akhirnya terkumpul dalam badan kita dan menjadikan akhirnya badan kita ni pon dah tak larat dah nak tanggung dan akhirnya muncul lah pelbagai tanda-tanda yang menunjukkan badan perlu diservis dan di detox. Antara 10 tanda tersebut adalah;

Sukar Untuk Tidur Malam Badan kita biasanya akan restore dan maintainkan serta buat pembersihan pada waktu malam. Tapi andai kata malam-malam kita tiba-tiba terjaga dan sukar untuk tidur, itu mungkin petanda yang badan kita ni tengah bertukus lumus untuk cuba bertindak balas dengan toksik yang semakin banyak. Bayangkan lah mata mengantuk tapi badan tak mahu tidur.
Bau Nafas Yang Busuk Tanda ni sangatlah ketara sehinggakan kawan-kawan pon boleh nak lari bila rasakan tanda ini:mrgreen: {focus_keyword} 9 Tanda Badan Anda Perlu Detox icon mrgreen. Kalau katakan bau nafas tetap jugak ada meskipon dah bergelen pencuci mulut dipakai dan 10 kali berus gigi sehari, maka ini merupakan antara tanda yang mana hati kita mungkin ada masalah nak buang  toksin yang ada dalam badan kita.
Sakit Sendi  Sendi pon boleh dipengaruhi bila dah banyak sangat toksin. Kalau dah berurut pon tak bawak apa-apa kesan, dan terpaksa pulak bergantung pada ubat tahan sakit, memang ada yang tak kenalah tu.
Selalu Moody Tak Menentu  Kalau sering rasa cemas tak menentu, rasa seram sejuk macam nak demam tapi tak demam pulak, selalu bad mood, terasa tak bermaya, dan rasa cepat nak naik angin, ini pon merupakan tanda badan kena detoks.
Terlalu bergantung kopi untuk kekal cergas  Kalau tak minum kopi sehari rasa macam tak boleh buat kopi. Kopi memang ada kesan energy booster tapi bersifat sementara jek. Malah jika terlalu bergantung kepada kopi, ia akan jadikan kita makin hari makin ketagih dan rasa nak lagi dan lagi. Dah bila nak tukar kepada makanan yang lebih sihat pulak, caffeine withdrawal pulak akan sebabkan rasa sakit kepala dan ketakselesaan. Maka iniah juga tanda yang sebenarnya badan perlukan detox.
Sembelit dan Sukar Buang Air Besar  Buang air besar seminggu sekali atau dua kali sebenarnya tak cukup. Sepatutnya kalau makan 3 kali sehari, maka buang air besar juga patutnya 3 kai sehari. Oklah, 2 kali sehari juga ok. Tapi andai kata kita tak buang air besar setiap harim memang langsung tak sihat la tu. Sembelit ini akan jadikan keadaan makin hari makin teruk sebab toksin tak betul-betul disalurkan ke dalam usus dan keluar dari badan. Sembelit atau rasa susah nak membuang ni bukan sahaja
Tumbuh Rashes Ruam dan Gelgata Bila dah terlalu banyak toksin dalam badan, mungkin ia akan terkumuh di kulit. Sebab tu la jerawat asyik naik jek dan ruam macam gelagata pon asyik naik jek. Ini bermaksud badan kita react dengan bahan-bahan toksin tu. Dan dah tak tahan sehingga ia keluar melalui kulit.
Berat Badan Yang Degil Tak Nak Turun Ini pulak jika seseorang itu tak turun-turun berat badan walaupon jaga makan, exercise dan juga makan makanan yang boostkan metabolisme badan tapi tak jugak kurus-kurus. Maka, bertenang dan cubalah detoks dahalu.

Macam Mana? 

Ada tak tanda-tanda seperti di atas ni? Kalau ada at least 4 dari semua yang dinyatakan di atas ni, bawak-bawak la cermin diri dan anda sendiri tau sebenarnya badan anda perlukan bantuan. Detoks la sebaiknya sebab kita nak pakai badan ni lama. Dan tiada langsung galang-gantinya. Jaga pemakanan yang sihat dan amalkan cara hidup yang sihat. 

Untuk cerita mengenai Detoksifikasi, boleh ke laman berikut >> VITAMIN UNTUK BERSIHKAN DARAH DAN TOKSIN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge
:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: