Macam Mana Nak Kulit Putih?

Putihkan Kulit Dalam Masa 2 Minggu

Kalau katakan nak putih ni, hampir semua wanita nak putihkan kulit. Putih lambang kecantikan ke? Hehe tidaklah. Sihat adalah lambang kecantikan. Ada orang tak putih, tapi kulitnya sangat sihat. Itu lebih penting. Walaubagaimanapun, ada je bahan-bahan semulajadi yang boleh digunakan untuk menjadikan kulit anda putih. Lebih baik gunakan bahan yang semulajadi kerana ada banyak produk yang menggunakan bahan kimia untuk memutihkan kulit.

Serious! Apa yang jadi kat kakak dalam video bawah ni memang menterbeliakkan mata. Disebabkan berani-berani mencuba produk di pasaran, menjadikan kulit kakak ni rosak dan akhirnya menderita selama hampir 7 tahun lamanya. Adik-adik yang nakkkan kulit yang putih, jangan mudah teruja sangat dengan iklan yang macam tak munasabah. Mana ada produk yang boleh putihkan sekelip mata. Malah, amat bahaya jika kita bantutkan pigment atau suppress pigmen semulajadi kulit kita. Boleh sebabkan kulit tak mampu lagi menghalang sinar UV yang berbahaya dan boleh menyebabkan kanser.

Daripada terjebak dengan produk berbahaya yang boleh merosakkan kulit, adalah lebih baik ikut tips di bawah ini cara untuk putihkan kulit;

  1. Tukar Rutin Harian
  2. Gunakan Ramuan Mask Semulajadi Untuk Putihkan Kulit

<

1. Tukar Rutin Harian 

Lindungi Diri Dari cahaya Matahari

Kita menjadi gelap dan warna kulit menjadi tak sekata adalah disebabkan oleh terdedah kepada cahaya UV daripada matahri. Jadi, sekiranya nak putihkan kulit, banyak-banyakkanlah duduk kat dalam rumah je. Heheh. Kalau katakan terpaksa bekerja di luar sekalipon, pakai lah krim pencegah sinar UV yang tinggi SPF. Jika pakai yang SPF rendah, pastikan sapu setiap 2 jam sekali. Sekurang-kurangnya ambil yang SPF 30. Sebab SPF 15 dah tak berkesan dah sekarang. Sinar UV A dan Sinar UV B masih boleh tembus ke dalam kulit.

Jangan lupa pakai topi. Sekurang-kurangnya ia boleh melindungi wajah dari sinaran matahari, terutamanya pada musim panas.

>

Buang Kulit Mati 2 Kali Seminggu

Kulit kita ni akan tumbuh dan juga mati. Jadi adalah penting untuk sesekali membuang kulit yang mati tu dari terus melekat di kulit. Maka kenalah buang kulit mati secara manual. Caranya iaah, dengan menggunakan scrub untuk mencuci muka. Scrub yang lebih adalah lebih baik. Kalau boleh gunakan bahan yang semulajadi. Boleh buat di rumah dengan menggunakan 1 sudu kecil kacang badan yang dikisar halus ataupun kisaran oat ke dalam pencuci muka biasa yang anda gunakan.

Anda boleh lumur ke seluruh tubuh badan anda, 2 kali seminggu. Zaman dahulu ada juga yang menggunakan kisaran beras hancur yang dicampur dengan dengan sabun @ shower foam untuk dilumur ke seluruh badan. Buat 2 kali seminggu.

Untuk kulit muka, pastikan pakai berus khas yang lembut untuk muka. Sebab muka sangat lembut dan sensitif. dikhuatiri nanti akan merosakkan lapisan kulit dan minyak semulajadi di muka.

Jadi Rasional Dalam Memutihkan Kulit Anda

Bukan apa, dah kalau kulit secara semulajadinya memang gelap, maka kenalah rasional untuk nak cerah ni. Lebih-lebih lagi kalau gunakan bahan-bahan semulajadi. Memang takdelah akan jadi putih melepak kan. Kalau gunakan rawatan artificial, itu cerita lain. Jadi, untuk lebih semulajadi dan cara yang lebih sihat dalam mendapatkan kulit yang cerah dan sihat, jauhkan diri daripada matahari, pakailah pencuci dan produk pemutihan yang semulajadi dan juga scrub lah kulit anda seminggu 2 kali. Konsistensi sangatlah penting dan anda akan nampak hasilnya selepas beberapa minggu.

<

<

2. Ramuan Mask dan Cucian Semulajadi Untuk Putihkan Kulit

Cucian Menggunakan Lemon 

Lemon sememangnya terkenal sebagai pemutih kulit kerana ia mengandungi alpha-hydroxy acids (AHA) yang bertindak sebagai penggelupas semulajadi. Asid citric dalam lemon juga membantu dalam memudarkan sedikit tona kulit (macam peluntur :mrgreen: macam mana nak kulit putih? Macam Mana Nak Kulit Putih? icon mrgreen). So boleh la kerap-kerap mandi dengan air lemon untuk cerahkan kulit. InsyaAllah selamat sebab lemon kan semulajadi. Yang penting adalah buat secara konsisten. Caranya adalah seperti berikut;

    • Ambil jus air lemon, dan cairkan kepada separuh (1 nisbah air: 1 nisbah lemon) supaya ia tidak terlalu melekit
    • Masukkan kapas muka ke dalam nya dan sapukan ke kawasan kulit yang anda rasa nak putihkan.
    • Jangan terdedah kepada cahaya matahari semasa anda membuat sapuan lemon ni.
    • Tunggu dan biarkan ia selama 20 minit sebelum bilas.
    • Selepas bilas kering, sapukan pelembab sebab lemon boleh menjadikan kulit kering.
    • Ulang 3 kali seminggu untuk kesan yang cepat. Jangan buat lebih-lebih sebab nanti kulit anda tak tahan.

<

Cucian Menggunakan Kentang 

Kentang, tomato dan timun kaya dengan vitamin C. Vitamin C memang biasanya digunakan dalam krim pencerah untuk memutihkan kulit. Malah, jika gunakan sumber semulajadi, effect nya akan jauh lebih bagus berbanding krim yang ada di pasaran. Buatlah beberapa kali smeinggu. Caranya seperti berikut.

    • Potong kentang kepada kepingan halus
    • Gosokkan ke kawasan kulit yang ingin anda putihkan
    • Biarkan seketika sehingga kering dan bilas dengan air suam

Macam Mana Nak Kulit Putih? macam mana nak kulit putih? Macam Mana Nak Kulit Putih? 8e4702b5a2c34414a4f6a51b4754289d

<

Cucian Menggunakan Susu/ Yogurt

Gunakan susu atau yogurt kerana ia mengandungi alpha-hydroxy acids yang boleh mencerahkan kulit. Boleh campurkan susu atau yogurt dengan oatmeal yang dikisar sebati untuk dijadikan paste dan sapu pada kulit yang ingin dicerahkan. Biarkan selama 20 minit dan kemudian bilas dengan sempurna. 

    • Gunakan susu full crem atau full-fat yogut
    • Boleh juga gunakan kapas bebola lembut dan sapu terus yogurt pada kulit

Macam Mana Nak Kulit Putih? macam mana nak kulit putih? Macam Mana Nak Kulit Putih? yogurt face mask

 

Mueheeheh.. complicated kan? Haaa ingat senang ke nak jadikan kulit putih secara semulajadi. Bukanlah tak mustahil dapat jadi putih, tapi rasa macam leceh jek dan susah kot nak konsisten buat semua di atas ni. Tapi berdasarkan bukti video di atas tadi, kakak tu berjaya jadikan kulitnya gebu dan putih, malah parut jerawat semua pon hilang dengan Set Shaklee yang beliau ambil. Bayangkan lah, 7 tahun lamanya kulit jadi rosak pon boleh pulih dengan selamat. InsyaAllah, dengan pemutih kulit semulajadi Shaklee, impian untuk mendapat kulit putih, akan jadi kenyataan. Dan yang pasti, jangan sampai tersalah pilih produk berbahaya yang mengandungi bahan kimia. Saya ada juga tulis tentang senarai produk kosmetik berbahaya yang ditarik balik oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (Sila Klik).

<
<

Set kulit Cantik, Gebu dan Leih Putih macam mana nak kulit putih? Macam Mana Nak Kulit Putih? Screenshot 2B2014 12 14 2B09

>

>

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan seperti rundingan harga mengikut budget boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:

>

KLIK SINI UNTUK SENARAI PENUH PAKEJ SHAKLEE

DAN

SINI UNTUK SENARAI HARGA SHAKLEE

<

1001 Sebab Kenapa Anda Wajib Jadi Ahli Shaklee

>

<

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya juga! Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar seluruh malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke group Ekslusif di Facebook”

 

Daftar ahli Shaklee macam mana nak kulit putih? Macam Mana Nak Kulit Putih? Daftar ahli Shaklee

>

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge
:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: