Sebab Kenapa Perlu Vitamin

Kenapa Perlu Vitamin kenapa perlu vitamin Sebab Kenapa Perlu Vitamin Kenapa Kita Perlu Vitamin

Kenapa Perlu Vitamin??

Kemerosotan garam mineral di dalam tanah sebenarnya menyebabkan tanaman yang ditanam mempunyai nutrisi yang rendah. Inilah antara punca kenapa kita masing-masing mula mengambil makanan tambahan seperti supplemen dan vitamin, untuk menampung kembali kekurangan nutrisi daripada makanan harian. Walaubagaimanapun, vitamin terbaik seluruh dunia sekalipun takkan dapat menandingi diet yang seimbang dari makanan sebenar. Kalau dapat semua nutrisi dari makanan sebenar, itu yang paling baik!

Kalaulah dok nak makan McD***ld dan Ke-eep-Si setiap hari tapi makan vitamin pon memang angsung tak kenalah kan. Kang tak pasal-pasal orang kata kita gila. Lagi pulak, nanti menyalahkan vitamin tu tak bagus, vitamin ni pulak teruk. Sedangkan amalan pemakanan kita dari awal tu sebenanrnya dah salah tu. Diet harian yang kaya dengan buah-buahan dan sayur-sayuran amat penting untuk pengambilan makanan yang sihat. Sebab vitamin bukanlah pengganti makanan sihat. Kenapa Perlu Vitamin? Sebab vitamin adalah pelengkap kepada makanan yang sihat. Bermaksud, ia menambahkan apa yang kurang diberikan dari pemakanan yang kita makan.

Lagipun, tiada vitamin (betapa mahalpun ia)  kat dunia ni yang bila kita makan sehari dua je, tiba-tiba dah nampak kesannya. No such thing! Ada orang ambil vitamin lepas sebulan, baru terasa akan kesannya. Ada orang mungkin seminggu, ada juga yang mungkin 2 minggu. Setiap individu itu berbeza. Sebagai contoh, makan Vitamin C sebotol sehari dengan harapan tak mahu demam adalah salah. Memang sure takkan berkesan, malah mengundang bahaya dari segi kesihatan badan, dan juga kesihatan poket anda!

Lagi pula, ada jenis vitamin yang sesuai dengan wanita, tapi tak sesuai untuk lelaki. Begitu juga sebaliknya. Ada yang sesuai untuk kanak-kanak, ada yang tidak.

Sebagai contoh, vitamin terbaik untuk wanita mestilah mengandungi nutrient yang diuji secara klinikal dan sentiasa synchronize dengan perubahan hormone supaya even wanita itu menopause pon masih boleh mengambilnya. Sedangkan biasanya vitamin terbaik untuk lelaki pula mestilah dapat memastikan ianya lengkap segalanya dan sihat untuk prostat. Tapi tak perlu risau, Shaklee buat yang terbaik untuk semua golongan, baik wanita, lelaki, kanak-kanak, senior citizen dan sebagainya.

Walaubagaimanapun, masih ada beberapa perkara perlu dipertimbangkan semasa pemilihan vitamin.

  1. Dari mana asal usul vitamin ini. Negara mana yang membuatnya, status halal harammnya, dan cara pembuatannya.
  2. Keperluan badan kita terhadap vitamin tersebut. Contohnya kalau memang dah tiap2 bulan demam, batuk pulak ambil masa berbulan-bulan nak baik, ada baiknya cuba untuk konsisten mengambil vitamin. Rata-rata ramai kadar kesihatan meningkat dengan pengambilan vitamin ini. Terlebih dos juga amat bahaya pada badan, dan juga poket =D
  3. Pilihan. Ade banyak pilihan vitamin. Dari yang semahal-mahalnya, sehingga yang semurah-murah vitamin. Tapi awas, jangan sampai tersalah pilih vitamin dan amat bahaya memakanan vitamin sintetik! Maka, carilah Vitamin yang berkualiti, organic dan semulajadi.

 

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi dan kepada yang masih tak paham kenapa perlu vitamin, , saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan seperti rundingan harga mengikut budget boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:

>

KLIK SINI UNTUK SENARAI PENUH PAKEJ SHAKLEE

DAN

SINI UNTUK SENARAI HARGA SHAKLEE

<

1001 Sebab Kenapa Anda Wajib Jadi Ahli Shaklee

>

>

Nama: Mama Iman @ Farha @ IbuCergas

Emel: ibucergas@gmail.com

Phone/message/wassap: 013-3355598

<

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya juga! Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar seluruh malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke group Ekslusif di Facebook”

 

Daftar ahli Shaklee kenapa perlu vitamin Sebab Kenapa Perlu Vitamin Daftar ahli Shaklee

>