Category: Perihal Vitamin

0

Kesan Merkuri, Hydroquinone dan Tretinoin Terhadap Tubuh dan Bayi Anda 

“Alah, kosmetik. Sapu-sapu kat kulit. Apa yang kecoh sangat nak rampas-rampas? Bukan bahaya pun!” Saya nak cerita sikit kesan sampingan TRETINOIN, HYDROQUINONE dan MERKURI dalam produk kosmetik. 1) TRETINOIN Ia boleh menyebabkan kulit terasa pedih. Kulit juga boleh menggelupas dan menjadi sangat sensitif kepada cahaya matahari. Untuk sesetengah orang, kulit akan menjadi teruk seperti kesan...

0

Kenapa Baby Reject Breastfeeding Secara Mengejut

Berhenti Menyusu Secara Mengejut Ada orang kata baby tu disampuk jin. Ditegur katanya. Terus tak nak menyusu budak tu sedangkan selama ni menyusu esok jek. Ada yang kata jugak ada jin hisap breast mak, jadi anak terus tak nak dah. Sebenarnya keadaan ini dinamakan sebagai Nursing Strike. Ia berlaku worldwide, bukan kat Malaysia jek. So bukan...

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.