Tonton Video di Bawah, Bagaimana Seorang Peer Counselor Laktasi Terjebak Dengan Shaklee Sehingga Lebih Banyak Membantu Ibu Menyusu Yang Lain. Hanya di Group IbuCergas dan Ireach

{ 0 comments }

Kulit Kering Vitamin E Kulit Kering Kelebihan Vitamin E Bantu Kulit Kering Berkerak dry skin flakes

Ini contoh kulit yang kering. Bukan semua orang kena kulit kering ni. Kadang ada yang tak seteruk ini, tapi kalau tak pakai pelembab, celah-celah bibir nampak macam flaky-flaky. Mula-mula tak perasan, sekali masuk aircond, pastu keluar balik dan tengok cermin, Eeeeeeehhhh… ade putih-putih sekeliling bibir. Huhu maluu.. (meskipon orang lain mungkin tak perhatikan, tapi still rasa tak best)

 

Tanda Anda Sebenarnya Mengalami Kulit Kering

  1. Muka anda macam gambar di atas. Ada kawasan yang putih-putih. Yang gambar ni dah menggelupas dah.
  2. Anda rasa gatal kat kawasan kulit tu. Bila garu, keluar warna putih-putih kesan garu kat kawasan digaru tu. Kulit normal takkan berubah warna bila digaru.
  3. Pedih di bahagian kulit
  4. Bibir pecah, dan berkerak. Tanda paling senang nak nampak yang kita ni mempunyai kulit kering.
  5. Ada juga orang yang bahagian kulit kering tu menjadi gelap (kesan semakin teruk sebab kulit kering dibiarkan sahaja tanpa rawatan)

>

Punca Kenapa Kulit Jadi Kering

  1. Terlalu banyak cuci muka. Ini menyebabkan minyak semulajadi pada kulit pon hilang. Kadang kita ingat makin cuci makin bersih, tapi rupanya salah.
  2. Terlalu kerap mandi air panas. Mandi air panas lama-lama pulak tu. Memang akan menjadikan kulit kering sebab air panas memang menanggalkan minyak semulajadi pada kulit. Sepatutnya hanya mandi air suam dan tak mandi terlalu kerap. Cukup lah mandi 2 kali sehari.
  3. Terlalu banyak mandi. Contohnya macam perenang.
  4. Menggunakan sabun yang banyak sangat pewangi dan juga terlalu kuat antibiotik. Sebab itulah kita tak digalakkan pakai sabun Dettol, melainkan atas saranan doktor Dermatology kita.

 

Macam mana Vitamin E bantu Memperbaiki Kulit?

  1. Vitamin E ni bantu mengekalkan struktur sel kita dengan melindungi membran (dinding) dalam sel.
  2. Vitamin E adalah antioksidan yang kuat seepas Vitamin C. Antioksidan bertugas lawan sel radikal bebas yang merosakkan sel badan kita. Kalau sel badan kita cepat rosak, makna kata, cepatlah kita menjadi tua. Sebab tulah Vitamin E juga dikenali sebagai Vitamin Awet Muda.
  3. Vitamin E boleh hilangkan kedut! Sebenarnya dengan sifat antioksidan Vitamin E ni, ia juga merangsang pembentukan Collagen. Lebih-lebih lagi jika ia diambil bersama Vitamin C. Dua vitamin antioksidan inilah yang membantu menghasilkan collagen dan menjadikan kulit tegang. Maka, susahlah kedutan nak muncul.
  4. Vitamin E dan gabungan Vitamin C merangsang pembentukan sel baru.

<

Vitamin E dan Vitamin C Kulit Kering Kulit Kering Kelebihan Vitamin E Bantu Kulit Kering Berkerak Vitamin 2BE 2Bdan 2BVitamin 2BC 2B1

 

 

 

Mana nak dapat Vitamin E?

  1. Kekacang dan biji-bijian
  2. Telur dan Poultry
  3. Cereal product
  4. Minyak sayuran seperti jagung, minyak zaitun, minyak bunga matahari dan soya
  5. Sayuran hijau seperti sawi
  6. Avocado

<

Saya pasti ada Vitamin E sintetik dan Vitamin E semulajadi. Macam mana nak bezakan?

Vitamin E semulajadi ada dalam 8 bentuk kimia, iaitu:

  1. alpha- tocopherol,
  2. beta- tocopherol,
  3. gamma- tocopherol, and
  4. delta-tocopherol and
  5. alpha- tocotrienol,
  6. beta- tocotrienol,
  7. gamma- tocotrienol, and
  8. delta-tocotrienol

Tapi, sebanyak-banyak bentuk Vitamin E semulajadi ini, hanya Alpha-tocopherol je yang badan kita kenal dan badan kita boleh gunakan manfaatnya. So kena sangat berhati-hati dengan Vitamin E yang ada di pasaran. Adakah ia sintetik? Ataupun ia semulajadi.

>

Berapakah dosage Vitamin E yang selamat?

Pengambilan dosage harian Vitamin E adalah berbeza dari seorang ke seorang yang lain. Juga sila ambil perhatian jika ada apa-apa penyakit, juga perlukan pengambilan Vitamin E yang berlainan dosagenya. Untuk lelaki dan wanita dewasa, minimum Vitamin E yang diperlukan adalah sebanyak 14–15 miligram (atau 22.5 IU). Untuk wanita mengandung, 15 mg (22.5 IU), untuk ibu yang menyusukan adalah 19 mg (28.5 IU). Dan maksimumm dosage harian yang selamat adalah 1,000 miligram sehari iaitu 1,500 IU.

Vitamin E Shaklee Kulit Kering Kelebihan Vitamin E Bantu Kulit Kering Berkerak label 2Bvitamin 2BE 2BComplex 2BShaklee

Kenapa pilih Vitamin E Shaklee Berbanding Jenama Vitamin E lain?

  1. Harga. Vitamin E Shaklee RM149.00 untuk 120 biji. Bermakna hanya RM 1.24 sen sebiji
  2. Komposisi dan kandungan. Setiap biji mengandungi sehingga 332.88 mg (40o IU), grape Seed Extract 39.4 mg, dan Selenium 65 mcg

So kene bandingkan dengan Vitamin E lain di pasaran, berapakah harganya, berapakah kandungannya bijinya, adakah ia diformula dengan Grape Seed Extract dan Selenium.

 >

Kenapa Vitamin E Shaklee ade Grape Seed Extract dan Selenium?

Grape Seed Extract ditambah ke dalam Vitamin E Shaklee kerana ia mengandungi kandunganVitamin E, Flavanoids dan Linolenic Acid yang tinggi yang diperlukan tubuh, untuk melawan sel kanser dan meningkatkan fungsi antioksdan.

Selenium pula, memang terdapat kajian yang menyatakan bahawa Selenium sangat membantu mengurangkan risiko kanser prostat pada lelaki.

 

 

Sumber Rujukan:

http://www.mayoclinic.org/drugs-supplements/vitamin-e/dosing/hrb-20060476

http://www.webmd.com/prostate-cancer/news/20140221/vitamin-e-selenium-supplements-might-double-chances-of-prostate-cancer

http://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminE-HealthProfessional/

 

 

>

>

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan seperti rundingan harga mengikut budget boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:

>

KLIK SINI UNTUK SENARAI PENUH PAKEJ SHAKLEE

DAN

SINI UNTUK SENARAI HARGA SHAKLEE

<

1001 Sebab Kenapa Anda Wajib Jadi Ahli Shaklee

>

<

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya juga! Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar seluruh malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke group Ekslusif di Facebook”

 

Daftar ahli Shaklee Kulit Kering Kelebihan Vitamin E Bantu Kulit Kering Berkerak Daftar ahli Shaklee

>

 

{ 1 comment }

Sengsara Kaligata, Supaya dapat Tidur Lebih Lena

by Farha IbuCergas

Gegata, Sopak Garam, Kelopak Garam Sumber gambar : Google  > Pernah tak anda nampak reaksi kulit seperti di atas ni pada tubuh anda. Bukan sahaja ia sangat gatal, malah makin digaru makin besar dan semakin mengembang pula! Namanya adalah Kaligata. Ada juga orang memanggilnya Lopak Garam @ Kelopak Garam. Itu pon saya dengar lain negeri […]

1 comment Baca artikel penuh →

Jaga-jaga, Batuk Yang Berterusan Mungkin Adalah Petanda Anak Anda Ada Asthma Atau Lelah

by Farha IbuCergas

Pernahkan anda dalam situasi di mana anak-anak anda sedang bermain happy-happy, tiba-tiba mula batuk tak berhenti. Sedangkan semalamnya sihat sahaja, malam tadi pon sihat walafiat sahaja. Tak ada pulak tanda-tanda seperti demam atau selsema. Tapi batuknya seakan tak berhenti. Pernah tak pulak anak anda mula-mula aktif sangat. Tiba-tiba bila mula batuk, anak terbaring, dan mula […]

2 comments Baca artikel penuh →

Jadual Tambah Susu Ibu, Untuk Bayi Yang Sangat Kuat Menyusu! Sehingga 30 oz Sehari!

by Farha IbuCergas

Saya menyusukan Iman dahulu, saya terpaksa pam sehingga 8 kali sehari! Hanya sebab Iman sangat banyak minum susu ibu! Bayangkan lah, saya sangat terkejut kerana Iman mampu menghabiskan sehingga average 27 oz ke 30 oz sehari susu ibu semata-mata bila saya tinggalkan Iman untuk bekerja pada usianya 3 bulan. Saya bukanlah jenis yang sedari awal bersalin […]

3 comments Baca artikel penuh →

Betul ke Shaklee Ada Ubat Strok?

by Farha IbuCergas

Ada potential customer bertanyakan saya adakah Shaklee ada Ubat Strok? Saya jawab, kami tiada ubat. Tapi kami ada supplement yang boleh membantu improvekan keadaan pesakit yang pernah terkena strok dan alhamdulilah keadaan mereka semakin baik. Pada asalnya Vivix Shaklee sememangnya merupakan bahan semulajadi yang sangat baik untuk atasi punca-punca strok, sebagai pencegahan strok dari awal. […]

0 comments Baca artikel penuh →

Teknik Urutan Banyakkan Susu Badan

by Farha IbuCergas

Dapat menghasilkan susu yang banyak adalah impian setiap ibu > Teknik urutan di bahagian breast biasanya digunakan semasa menyusukan bayi tujuannya adalah untuk; Membantu habiskan dan betul-betul keringkan breast (berdasarkan konsep semakin banyak dan effective pengosongan breast, semakin banyak susu dihasilkan) Membantu meredakan bengkak akibat pengumpulan susu yang tidak dikeluarkan Membantu menghilangkan plugged milk duct […]

3 comments Baca artikel penuh →

Rawat Tumit Pecah Dengan Mudah

by Farha IbuCergas

Kadang kita tak perasan yang kulit tumit kita pecah, tau-tau jek dah kasar dan lebih teruk lagi boleg pulak tu sangkut kat kain. Lagi sadis bila tumit yag terlalu serious, boleh pulak ia sangkut kat kain. Sakit wooo!!  Tapi bagi siapa yang amalkan produk Shaklee, mereka pon langsung tak sangka yang ia dapat rawat tumit […]

3 comments Baca artikel penuh →

Mencari Vitamin Untuk Bersihkan Darah dan Toksin

by Farha IbuCergas

Tak tahu kenapa ada juga yang mencari vitamin bersihkan darah. Katanya beliau mempunyai jerawat yang teruk dan dicadangkan untuk carik supplement untuk bersihkan darah, kerana banyak darah kotor. Bila disoal lagi, rupanya untuk bersihkan usus katanya. Hurm.. mungkin ada sedikit pembetulan yang perlu diterangkan di sini. Toksin, kekotoran memang ada di mana-mana. Hatta udara yang […]

2 comments Baca artikel penuh →

Bolehkah Makan Jagung Selepas Bersalin?

by Farha IbuCergas

Saya tak tahu kenapa, memang ramai yang sampai ke blog saya untuk bertanyakan soalan tersebut. Bolehkah Makan Jagung Selepas Bersalin?  Seriously saya sampai naik kompius dibuatnya. Memang jagung tak boleh makan ke selepas bersalin? Atas sebab apa pon saya tak pasti. Kerana bila masuk bab berpantang ni, terlalu banyak Mazhab atau ajaran yang kita dengar. Di […]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
4 comments Baca artikel penuh →